32번
as soon as | ~하자마자 |
overheat | 과열되다 |
theory | 이론 |
ancestral | 선조의 |
outmaneuver | ~에게 이기다 |
outurn | ~보다 더 빨리 달리다 |
prey | 먹잇감 |
shed | 떨어뜨리다 |
successive | 잇다른 |
Humans are champion long‒distance runners.
인간들은 최고의 장거리 달리기 선수들이다.
As soon as a person and a chimp start running they both get hot.
한 사람과 침팬지가 달리기를 시작하자마자 그들은 둘 다 더위를 느낀다.
start는 동명사와 to부정사를 모두 목적어로 갖는다. (start+running/to run)
Chimps quickly overheat; humans do not, because they are much better at shedding body heat.
침팬지는 빠르게 체온이 오른다; 인간들은 그렇지 않은데, 그들은 신체 열을 떨어뜨리는 것을 훨씬 잘하기 때문이다.
because + 절(주어+동사~)
비교급(better) 앞 much 훨씬
be good at 의 비교급 : ~을 잘 하다
According to one leading theory, ancestral humans lost their hair over successive generations because less hair meant cooler, more effective long‒distance running.
유력한 한 이론에 따르면, 털이 더 적으면 더 시원하고 장거리 달리기에 더 효과적인 것을 의미하기 때문에 선조들은 잇따른 세대에 걸쳐서 털을 잃었다.
That ability let our ancestors outmaneuver and outrun prey.
그런 능력은 우리 조상들이 먹잇감을 이기고 앞질러서 달리게 했다.
사역동사(let)+목적어+동사원형 : 목적어가 ~하게 하다
Try wearing a couple of extra jackets — or better yet, fur coats — on a hot humid day and run a mile.
덥고 습한 날에 여분의 재킷 두 개를 ― 혹은 더 좋게는, 털 코트를 ― 입는 것을 시도하고 1마일을 뛰어라.
Now, take those jackets off and try it again. You’ll see what a difference a lack of fur makes.
이제, 그 재킷을 벗고 다시 시도하라. 당신은 털의 부족이 만드는 차이점이 무엇인지 알 것이다.
간접 의문문 의문사(what)+주어+동사
33번
client | 고객 |
part | 헤어지다 |
reflect | 되새기다 |
conversation | 대화 |
collegical | 평등하게 책임을 지는 |
right angle | 직각 |
reveal | 드러내다 |
nothing but | (단지) ~일 뿐 |
duty | 임무 |
Recently I was with a client who had spent almost five hours with me.
최근에 나는 나와 거의 5시간을 보낸 고객과 함께 있었다.
주격 관계대명사 who : 선행사 수식
대과거 had+과거분사(p.p) : 앞문장의 과거시재(was)보다 더 과거에 일어났던 일 일 때 사용
As we were parting for the evening, we reflected on what we had covered that day.
저녁을 위해 헤어지면서, 우리는 그날 다룬 내용을 되새겼다.
관계대명사 what : ~것
대과거
Even though our conversation was very collegial, I noticed that my client was holding one leg at a right angle to his body, seemingly wanting to take off on its own.
비록 우리의 대화가 매우 평등했음에도 불구하고, 나는 나의 고객이 한쪽 다리를 그의 몸에 직각으로 유지하고 있다는 것을 알아챘는데, 외견상 (한 쪽 다리가) 혼자서 급히 서둘러 떠나고 싶어 하는 것 같았다.
~임에도 불구하고
목적어를 이끄는 접속사 that
At that point I said, “You really do have to leave now, don’t you?” “Yes,” he admitted.
그 때 나는 “지금 정말 떠나야 하죠, 그렇지 않나요?”라고 말했다. “네.”라고 그는 인정했다.
“I am so sorry. I didn’t want to be rude but I have to call London and I only have five minutes!”
“정말 미안합니다. 무례하게 굴고 싶지는 않았지만 런던에 전화해야 하는데 시간이 5분밖에 없어요!”
Here was a case where my client’s language and most of his body revealed nothing but positive feelings.
여기서 내 의뢰인의 언어와 그의 몸의 대부분은 긍정적인 감정만을 드러내고 있었다.
관계부사 다음에는 완전한 문장(주어+동사~)이 오고, 선행사를 수식한다.
선행사가 장소일 때 사용하는 관계부사where은 case 뒤에도 쓰일 수 있다.
His feet, however, were the most honest communicators, and they clearly told me that as much as he wanted to stay, duty was calling.
그러나 그의 발은 가장 정직한 의사 전달자였고 그것들은 그가 남아있고 싶은 만큼이나, 해야 할 일이 있어 떠나야 한다는 것을 분명히 나타냈다.
tell A B : A에게 B를 말하다/나타내다
34번
material | 자료 |
familiarity | 친숙함 |
highlight | (강조)표시를 하다 |
not necessarily | 반드시 ~은 아닌 |
equivalent | 동등한 |
multiple-choice | 선다형의 |
One of the main reasons that students may think they know the material, even when they don’t (know), /주어 is that they mistake familiarity for understanding.
자료의 내용은 알지 못할 때 조차도, 학생들이 알고 있다고 생각하는 주된 이유 중 하나는 친숙함을 이해하는 것으로 착각하기 때문이다.
관계부사 the reason + that = (the reason) why
보어를 이끄는 접속사that
mistake A for B A를 B로 착각(혼동)하다
Here is how it works: You read the chapter once, perhaps highlighting as you go.
그것이 작동하는 방식이 여기 있다: 당신은 읽을 때 아마도 (중요한 것을) 눈에 띄게 표시하면서, 그 장을 한 번 읽는다.
간접 의문문 : 의문사+주어+동사
분사구문 : 주어+동사~+(접속사)+동사(V)-ing~
Then later, you read the chapter again, perhaps focusing on the highlighted material.
그러고 나서 나중에, 아마도 눈에 띄게 표시된 자료에 집중하면서, 그 장을 다시 읽는다.
분사구문
As you read it over, the material is familiar because you remember it from before, and this familiarity might lead you to think, “Okay, I know that.”
그것을 거듭 읽어서, 이전에 읽은 것으로부터 그것을 기억하기 때문에 소재가 친숙하고, 이러한 친숙함으로 인해 “좋아, 그것을 알겠어.”라고 생각하게 될지도 모른다.
because + 절(주어+동사~)
lead + 목적어 + to부정사
The problem is that this feeling of familiarity is not necessarily equivalent to knowing the material and may be of no help when you have to come up with an answer on the exam.
문제는 이런 친숙한 느낌이 반드시 자료를 아는 것과 같은 것은 아니며 시험에서 답을 생각해내야 할 때 아무런 도움이 되지 않을 수도 있다는 점이다.
동명사가 주어일 때 단수동사를 쓴다.
In fact, familiarity can often lead to errors on multiple‒choice exams because you might pick a choice that looks familiar, only to find later that it was something you had read, butit wasn’t really the best answer to the question.
사실, 익숙해 보이는 선택지를 선택할 수 있기 때문에 친숙함은 종종 선다형 시험에서 오류를 일으킬 수 있는데, 결국 나중에 알게 된 것은 당신이 읽었던 것인데, 하지만 사실 그 질문에 대한 가장 좋은 해답은 아니었다는 것이다.
주격 관계대명사
과거완료
35번
widespread | 널리 퍼진 |
particularly | 특히 |
character-based | 문자 기반의 |
ambiguous | 애매모호한 |
interpret | 해석하다 |
reveal | 밝히다 |
crrectly | 정확하게 |
attitude | 태도 |
definite | 확실한 |
non-verbal | 비언어적인 |
Given the widespread use of emoticons in electronic communication, an important question is whether they help Internet users to understand emotions in online communication.
전자 통신에서 이모티콘이 널리 사용되고 있다는 점을 고려할 때, 중요한 문제는 인터넷 사용자들이 온라인상의 의사소통에서 감정을 이해하는데 그것들이 도움을 주는가의 여부이다.
whether : ~인지 (아닌지)
준사역동사 help + 목적어 + to부정사/동사원형
Emoticons, particularly character‒based ones, are much more ambiguous relative to face‒to‒face cues and may end up being interpreted very differently by different users.
이모티콘, 특히 문자에 기반한 것들은, 면대면을 통한 단서에 비해 훨씬 더 모호하며 결국 다른 사용자들에 의해 매우 다르게 해석될 수 있다.
비교급 앞 much : 훨씬 더 ~한
end up + 동명사
be동사 + p.p 수동태
Nonetheless, research indicates that they are useful tools in online text‒based communication.
그럼에도 불구하고, 연구는 그것들이 온라인상의 텍스트 기반 의사소통에서 유용한 도구라는 것을 보여준다.
One study of 137 instant messaging users revealed that emoticons allowed users to correctly understand the level and direction of emotion, attitude, and attention expression and that emoticons were a definite advantage in non‒verbal communication.
137명의 인스턴트 메시지(실시간 텍스트 통신) 사용자들을 대상으로 한 연구는 이모티콘이 사용자들로 하여금 감정, 태도, 주의력 표현의 정도와 방향을 정확하게 이해할 수 있게 해주고 이모티콘이 비언어적 의사소통에서 확실한 장점이라는 것을 밝혀냈다.
allow + 목적어 + to부정사
Similarly, another study showed that emoticons were useful in strengthening the intensity of a verbal message, as well as in the expression of sarcasm.
마찬가지로, 또 다른 연구는 이모티콘이 풍자의 표현에서 뿐만 아니라, 언어적 메시지의 강도를 강화하는 데 유용하다는 것을 보여주었다
36번
advancement | 발전 |
crucial | 중요한 |
spectator | 관중 |
refuse | 거부하다 |
rat race | 무의미한 경쟁 |
Students work to get good grades even when they have no interest in their studies.
학생들은 공부에 관심이 없을 때에도 좋은 성적을 얻기 위해 공부한다.
부사적용법(목적)
People seek job advancement even when they are happy with the jobs (that) they already have.
사람들은 심지어 이미 가지고 있는 직업에 행복할 때조차도 더 나은 직업을 추구한다
목적격 관계대명사의 생략
It’s like being in a crowded football stadium, watching the crucial play.
그것은 마치 사람들로 붐비는 축구 경기장에서 중요한 경기를 관람하는 것과 같다.
A spectator several rows in front stands up to get a better view, and a chain reaction follows.
몇 줄 앞에 있는 한 관중이 더 잘 보기 위해 일어서고, 뒤이어 연쇄 반응이 일어난다.
부사적용법(목적)
Soon everyone is standing, just to be able to see as well as before.
단지 이전처럼 잘 보기 위해 곧 모든 사람들이 일어서게 된다.
Everyone is on their feet rather than sitting, but no one’s position has improved.
모두가 앉기보다는 일어서지만, 그 누구의 위치도 나아지지 않았다.
현재완료(결과)
And if someone refuses to stand, he might just as well not be at the game at all.
그리고 만약 누군가가 일어서기를 거부한다면, 그는 경기에 있지 않는 것이 나을 것이다.
might (just) as well ~하는 편이 낫다
When people pursue goods that are positional, they can’t help being in the rat race.
사람들이 위치에 관련된 재화(이익)를 추구할 때, 그들은 치열하고 무의미한 경쟁을 하지 않을 수 없다.
주격 관계대명사
can not help (동사)V-ing ~하지 않을 수 없다
To choose not to run is to lose.
뛰지 않기로 선택하는 것은 지는 것이다.
명사적용법
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